Deel dit artikel
-

The Wall Street Journal slijt 200.000 digitale abonnementen

The Wall Street Journal heeft 200.000 digitale abonnementen weten te verkopen aan de iPad- en ereader-lezers. Het merendeel van deze abonnementen, 75 procent, is in de afgelopen 12 maanden afgesloten.

Bij de 200.000 abonnementen worden niet de cijfers meegenomen van The Daily, de iPad only uitgave van mediagigant News Corp, het moederbedrijf van The Wall Street Journal.

Les Hinton, baas bij uitgever van de krant, Dow Jones & Co, ook onderdeel van News Corp, was verbaasd over de stijging in abonnementen toen de krant op de iPad werd gelanceerd. Hij sprak tijdens een lunchbijeenkomst van Boston College.

De krantensector zoekt al langer naar nieuwe verdienmodellen bij digitale content, nu de inkomsten uit printadvertenties teruglopen. Volgens Kinton is het een grote fout geweest van kranten om hun content online gratis weg te geven. Dat zou het moeilijker maken om de digitale lezer, die gewend is aan gratis content op het web, nu over te halen wel te betalen voor online content.

De uitgever vraagt mobiele abonnees 3,99 dollar per week voor de digitale editie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond