Deel dit artikel
-

Thuisbezorgd.nl: Honderden nieuwe aanmeldingen restaurants

Thuisbezorgd.nl krijgt aanmerkelijk meer aanvragen van restaurants om zich aan te sluiten op het bezorgplatform. Het bedrijf spreekt alleen in Nederland al over honderden.

Dat zegt het bedrijf in reactie op vragen van deze uitgave. De toestroom van horeca-ondernemers hangt direct samen met de verplichte sluiting van restaurants. Die proberen via de bezorgroute toch de kasstroom op gang te houden.

Het acceptatieproces van de nieuwe aanmeldingen loopt langzamer dan normaal. Onboarding duurt normaalgesproken rond de vijf dagen. In die tijd wordt een aantal zaken geverifieerd, zoals de KvK-registratie en de locatie. “Onze callcentermensen zitten nu ook thuis, dus die vijf dagen is wel een uitdaging”, aldus de woordvoerder.

Een vermelding op het bezorgplatform is gratis, per bezorging rekent Thuisbezorgd.nl een commissie. Die blijft in deze crisistijd ongewijzigd. “We kijken wel hoe ver restaurants kunnen helpen in hun praktijk.”

Gijsbregt Brouwer van de culinaire recensiesite De Buik hoort van ondernemers in Rotterdam en Amsterdam dat zij juist, al is het maar tijdelijk, geholpen zouden zijn met lagere tarieven. “De volle dertig procent vragen voor nieuwkomers lijkt nu echt uit den boze.”

Hij ziet veel veerkracht onder restaurants: “Bezorgen, afhalen of drive thru: dit moet de reddingsboei van de horeca worden, vind ik. Liefst zelf bezorgen of heel schappelijke afspraken maken met de online platforms. Afhalen, klaarzetten zonder fysiek contact en betalen online, is ook een serieuze optie. Drive thru is voor veel fastfood zaken al dagelijkse kost, maar dat gaan meer bedrijven doen.”

Een andere optie: “Gift cards en crowdfunding: koop nu en eet later. Formitable heeft de gift vouchers gratis gemaakt, ik denk dat andere partijen gaan volgen. Ook dit kunnen restaurants redelijk makkelijk zelf doen, als ze maar contactloos of online betalen.”

Bezorgen en afhalen is binnen de huidige maatregelen toegestaan.

Het bedrijf Foodticket, dat onder andere bestelsites levert aan restauranthouders op hun eigen domeinnaam, merkt ook groeiende vraag naar zijn diensten. Het werkt naar eigen zeggen voor zo’n tweeduizend restauranthouders. Oprichter Jeffrey Lampie per e-mail: “Om de drempel naar bezorgen te verlagen kunnen restauranthouders zich tot 6 april 2020 aanmelden zonder contract en zonder opstartkosten. Ze kunnen dagelijks hun account weer opzeggen. Wij streven er naar om deze restauranthouders binnen 48 uur online te krijgen en ze op afstand een demonstratie van onze diensten te geven.”

UberEATS reageerde niet op vragen van Emerce.

Foto: Tim Vrtiska (cc)

Deel dit bericht

5 Reacties

Jaja

Lekker man, meer commissie voor thuisbezorgd dankzij Corona! Ieder nadeel (veel doden) heeft z’n voordeel (omzet omzet omzet)

Kwint

Hier een oproep aan Thuisbezorgd om hun bijdrage te leveren aan het ondersteunen van al die horeca-gelegenheden die hen in staat hebben gesteld de afgelopen jaren hard te groeien.

https://twitter.com/fivehimself/status/1239519872184463360

eMeals - eMeals

Op dit moment merken wij bij eMeals ook een explosieve vraag naar onze diensten. In deze uitdagende tijden voor de horeca kunnen restaurants zich kosteloos aansluiten bij eMeals.

Ook wij rekenen geen opstartkosten, zijn met 24 a 48 uur live en er wordt slechts € 1,25 per bestelling gerekend dus geen percentage. Dit weekend rekenen wij zelfs helemaal geen commissie, dit om de zwaar getroffen restauranthouders een hart onder de riem te steken.

Ook onder consumenten zien wij een enorme groei van het aantal app downloads en registraties.

Aanmelden van jouw restaurant kan eenvoudig en snel via https://emeals.nl/restaurant-aanmelden

Ultimatum app - Ultimatum app

Wij maken apps en websites voor bezorg- en afhaal restaurants. Restaurant eigenaren kunnen bij ons binnen 2 uur online. Bel ons 0857500777 of meld je aan via de website.

Tim van E. - Sitedish

Wil je restauranthouders écht steunen? Bestel dan rechtstreeks. Hiermee voorkom je de hoge commissies die de grote platforms rekenen. Vaak houd de consument er nog een leuke korting of een gratis drankje aan over ook.

Zo helpt Sitedish helpt restaurants binnen twee werkdagen online.

https://blog.sitedish.nl/2020/03/18/steun-de-horeca-bestel-rechtstreeks/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond