Thuiswinkel Awards voor 123inkt en Mediaoffer

123inkt.nl, een webwinkel voor printerinkt, en spellenwinkel Mediaoffer.nl sleepten gisterenavond de hoofdprijs in de wacht tijdens de Thuiswinkel Awards, in de respectievelijke rubrieken Grote en Kleine Winkel.
De prijzen werden gisterenavond uitgereikt tijdens een gala-avond in Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Er waren 26 winnaars in 29 rubrieken. Bol.com won drie keer, in de rubrieken Boeken en Tijdschriften, Cd’s Dvd’s & Games en Speelgoed Hobby & Cadeau. Wehkamp pakte twee prijzen, in de categorieën Damesmode en Warenhuizen.
Er werden bovendien drie rubrieksoverstijgende prijzen uitgedeeld. Die zijn vooral bedoeld om innovatie en andere nieuwe ideeen te stimuleren. Thuisbezorgd.nl ontving de algemene Innovatie Award en Kiala, dat deze week 34 procent omzetgroei bekend maakte, ontving voor de tweede keer een Thuiswinkel-prijs. Dit jaar de Supplier Innovatie Award.
Martin Beijer kreeg een pluim voor zijn onderscheidene bedrijfsidee. Hij richtte Ticken.nl op, een site waar bezoekers typecursussen kunnen nemen. Daarvoor won hij de Starter Award
Het totaaloverzicht met winnaars:
Winnaars publieksprijzen categorieën Groot
- Baby & Kindermode – Simplycolors.nl
- Boeken & Tijdschriften – bol.com
- Cds, dvds en games – bol.com
- Computer hard- & software – 123inkt.nl
- Consumentenelektronica en huishoudelijke apparatuur – Modern.nl
- Damesmode – Wehkamp.nl
- Financiële diensten – Paypal.nl
- Herenmode – Score.nl
- Persoonlijke verzorging & Levensmiddelen – Yvesrocher.nl
- Reizen & vrije tijd – Landal.nl
- Schoenen & Sport – Avantisport.nl
- Speelgoed, Hobby & Cadeau – bol.com
- Telecom – Coolblue.nl
- Vliegtickets – Transavia.com
- Warenhuizen – Wehkamp.nl
Winnaars publieksprijzen categorieën Klein
- Baby & Kindermode – Happybee.nl
- Boeken & Tijdschriften – Boek.net
- Cds, dvds en games – Mediaoffer.nl
- Consumentenelektronica en huishoudelijke apparatuur – Woonveilig.nl
- Damesmode – Bagoes.nl
- Herenmode – Shop.stateofart.com
- Lingerie & Ondermode – Sloggies.nl
- Persoonlijke verzorging & Levensmiddelen – Condoom-anoniem.nl
- Reizen & vrije tijd – Boekvandaag.nl
- Schoenen & Sport – Voetbaldirect.nl
- Sieraden & Accessoires – Pandorashop.nl
- Speelgoed, Hobby & Cadeau – Toysxl.nl
- Warenhuizen – Geboortekaartjes.nl
- Wonen – Badkamermarkt.nl
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
12 Reacties
Johan Schaap
Dank voor het overzicht, maar wat internet zo fijn maakt, is dat je dan van URL's ook linkjes kunt maken. Zou fijn zijn als Emerce dat ook deed.
Erwin Boogert - Emerce
Dat heb ik overwogen, maar vreesde dat een enorme blauwe zee klikbare tekst onoverzichtelijk zou worden. Ik ging er van uit dat de meeste computers vast wel de knoppen ctrl, c en v hebben.
luuk ros
Oh ja en de wellicht belangrijkste prijs, de vakprijs beste webwinkel, ging naar – nogal verrassend – Coolblue. Tis maar waar je prioriteit ligt natuurlijk, maar die 687 publieksprijzen, tot op het niveau van beste winkel lingerie klein, kun je beschouwen als gouden loekies. De vier (!) juryprijzen zou je als Effies mogen zien. Is een mening hoor 🙂
Johan Schaap
@erwin Linkjes hoeven al een poosje niet per se blauw meer te zijn 😉
Willem J
met alle respect voor de winnaars (gefeliciteerd) en zonder het feestje te bederven.. Dit is toch gewoon een sigaar uit eigen doos? Alleen leden van de thuiswinkel organisatie (lees leden die dik betalen voor lidmaatschap, feitelijk om een logotje te tonen op de homepage) kunnen winnen. De organisatie zet haar betalende leden dus in het zonnetje. Waarom niet niet leden meenemen in de wedstrijd. Krijgt de competitie toch veel meer aanzien?
nils
@Willem J Het is een grote zelfbevlekking! Thuiswinkel.org geeft de Thuiswinkel Award organisatie een aanzienlijk bedrag om alle business partners van Thuiswinkel.org (die Thuiswinkel.org een bedrag bedrag over maken om zich business partner te mogen noemen) een avondje te kunnen verwennen in het meest belegen hotel in Nederland. Een vorm van geld rondpompen dat ik nooit begrepen heb. Dit heeft mede tot gevolg dat Thuiswinkel.org nooit echt kritisch naar toeleveranciers van de branche kan zijn, want die zijn allemaal business partner ….
robert weaver
Tja suf gespamd door 123 inkt om op ze te stemmen; en waar gaat 't nu eigenlijk om dat ze een prijs krijgen om dat ze domweg hun producten uitleveren?
Wijnand Jongen
Over de Thuiswinkel Awards: die worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting Nationale Thuiswinkel Awards, al in 2001 opgericht om los van Thuiswinkel.org onafhankelijke webwinkel award verkiezingen te kunnen organiseren. Die verkiezingen staan open voor alle webwinkels van Nederland, dus ook voor niet-leden van Thuiswinkel.org. De Stichting organiseert de verkiezingen niet alleen, maar zorgt ook voor financiering van het event, zodat er geen euro contributiegeld van leden naar deze avond gaat. Business partners krijgen inderdaad twee gratis kaarten als onderdeel van het partnerprogramma. Daar is ook niks mis mee, want onze partners zijn belangrijk voor onze leden en dragen in belangrijke mate bij aan het succes van webwinkels. Maar businessparters hebben binnen onze vereniging niks te vertellen en dat houden we graag zo, juist om onze onafhankelijke positie naar business partners te behouden. En dat werkt al 10 jaar prima zo.
nils
@Wijnand De hele kwestie rondom de Thuiswinkel Awards was een van de redenen voor ons om ons lidmaatschap vorig jaar op te zeggen, mijn informatie is dus wat verouderd. Maar ik weet vrij zeker dat Thuiswinkel.org destijds per Businessparter 2 kaarten betaalde voor de Awardsavond. Er gaat dus wel degelijk (contributie)geld van Thuiswinkel.org naar de stichting Thuiswinkel Awards. Gelukkig is de contributie (belachelijk) hoog dus er blijft nog wel wat over voor ander zaken 😉
Wijnand Jongen
Beste Nils, Niet alleen is je informatie verouderd, ook de feiten zijn anders. Het klopt dat businesspartners 2 kaarten van Thuiswinkel.org krijgen voor de uitreiking van de Thuiswinkel Awards. Maar die kaarten worden door de businesspartners zelf betaald, simpelweg omdat het geld uit de businesspartner fee komt. En zo hoort het ook. Ergo er gaat geen enkele contributie euro van onze leden naar de Thuiswinkel Awards.
nils
@Wijnand Je antwoord impliceert dat deze financiering nog steeds van toepassing is: het is een sigaar uit eigen doos. Als de business partners niet zo verwend worden met deze dure kaarten, dan kan de contributie aanzienlijk omlaag. Ik gun iedereen z'n feestje en er moet natuurlijk wel iemand in de zaal zitten. Maar met een prijs van 450 euro x 2 personen x 114 business partners is het wel een heel royaal quid quo pro… En dan moeten ze nog een smoking huren ook ;-) En voor wat betreft de onafhankelijkheid van de stichting; dit is ook maar betrekkelijk, aangezien u directeur van de ene club bent en secretaris van de andere… (NFRN)
Erwin Boogert - Emerce
Nils, je mening is duidelijk. Als je gericht een v.r.a.a.g aan Wijnand Jongen hebt zou ik nu de gelegenheid nemen als ik jou was. Er is geen beter moment dan nu. Houd het professioneel en zakelijk. Daarmee doe je ook iedereen die meeleest een plezier.