Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org: effect Apple en Samsung Pay nog onduidelijk

Thuiswinkel.org kan nog moeilijk inschatten wat het effect wordt van de introductie van Apple Pay in Nederland, of van concurrenten als Google of Samsung. Dat schrijft de organisatie in een vandaag verschenen positioning paper. 

Net als vorig jaar is iDEAL de meest gebruikte betaalwijze bij online aankopen en dit aandeel groeit door. In het eerste halfjaar van 2015 zijn bijna 67 miljoen online aankopen gedaan. Hiervan is 56 procent betaald met iDEAL. In dezelfde periode vorig jaar lag het aandeel van iDEAL op 54 procent. Deze groei komt voornamelijk doordat men aankopen op mobiele apparaten steeds vaker met iDEAL afrekent.

Het succes van contactloos betalen – met Uber als het voorbeeld van een naadloze betaling – laat zien dat consumenten klaar zijn om de smartphone (nog) meer te gebruiken voor het betalingsverkeer.

Om de huidige positie te behouden, en relevant te blijven, is het volgens Thuiswinkel.org cruciaal dat beschikbaarheid en gebruiksgemak van iDEAL hoog blijven en de kosten eerlijk. Daarbij zijn de initiatieven om achteraf betalen met een iDEAL betaallink en de iDEAL QR-code een belangrijke ontwikkeling.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond