Thuiswinkel.org met B2B-keurmerk
Thuiswinkel.org brengt een keurmerk uit dat specifiek is bedoeld voor webshops die zich richten op de zakelijke markt. Winkeleigenaren moeten zich eerst laten certificeren alvorens het keurmerk te mogen voeren.
“De certificering richt zich op wet- en regelgeving in de zakelijke markt en biedt acht zekerheden voor zakelijke kopers. Met het nieuwe keurmerk laten webwinkels zien dat ze veilig en betrouwbaar zijn in de zakelijke online markt”, aldus de toelichting van Thuiswinkel.org.
Dit aparte keurmerk wordt ingevoerd omdat B2C- en B2B-bedrijven steeds meer in elkaars vaarwater terecht komen. Consumentgerichte shops verkopen aan bedrijven (bol.com bijvoorbeeld 20 procent van de omzet) en zakelijke shops, zoals die van fabrikanten, verkopen ook aan de eindconsument. De koper verlangt bescherming en krijgt die met deze formele zekerheid.
Foto: Markus Spiske (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Ruben
In het nieuwsbericht van Thuiswinkel zelf wordt aangegeven dat de grenzen tussen B2B en B2C vervagen, waarom komt er dan juist een apart keurmerk voor B2B?
Leon
Ruben, ik denk dat daarmee bedoelt wordt dan consumenten bij B2B-kanalen kopen, en bedrijven bij B2C-kanalen. Die grens vervaagt, maar regel- en wetgeving is voor B2C en B2B kanalen verschillend.