Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org wil duurzaamheidskeurmerk

Thuiswinkel.org heeft de ambitie om in 2023 een eerste versie van een nieuw duurzaamheidskeurmerk te publiceren. Het initiatief wordt met de hele sector ontwikkeld en verkeert in prille fase.

In grote lijnen komt het erop neer de CO2-uitstoot in de hele keten rondom e-commerce terug te dringen. Dat begint bij meten, rapporteren en standaardiseren. “Met een generieke meetmethode kun je gaan certificeren”, legt directeur Marlene ten Ham uit.

Ze onderstreept dat er nog veel gesprekken moeten worden gevoerd om dit te realiseren. “Het is een ambitie.”

Volgens de ACM circuleren er te veel verschillende cijfers en standaarden rondom duurzaamheid. Dat vertroebelt discussies en hindert het formuleren en uitvoeren van ambities.

De hoofdthema’s van waaruit Thuiswinkel.org werkt zijn: co2-uitstoot, verpakken, retouren, duurzaamheid in assortiment en circulair werken.

“We willen de consument meenemen door hem van juiste informatie te voorzien waarmee hij bewust online kan shoppen.”

Foto: Arran Bee (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond