Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org lanceert campagne tegen frauduleuze webshops

Thuiswinkel.org start vandaag in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne Voorkom een online shoppingfail, waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online winkelen.

Met de nieuwe campagne informeert Thuiswinkel.org aan de hand van online miskopen consumenten over de risico’s van online winkelen. Daarbij speelt het eigen keurmerk een belangrijke rol. Gecertificeerde winkels hebben een strenge certificering op juridisch, fiscaal en ICT-technisch gebied doorlopen.

Met de enorme groei van de Nederlandse e-commercemarkt stijgt ook het aantal malafide partijen dat hier misbruik van wil maken, zegt Thuiswinkel.org.

Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat Nederlanders in het eerste half jaar van 2017 voor ruim 10 miljard euro online hebben uitgegeven. Hiermee is de online omzet vergeleken met de eerste zes maanden van 2016 met 13 procent gestegen.

Dit bericht is 9 keer gedeeld

3 Reacties

Tunis

Dus de boodschap zal dus zijn:

Koop alleen bij webshops met een Thuiwinkel.org keurmerk.

Diezelfde keurmerk uitgever kan consumenten op geen enkele manier tegemoet komen wanneer het mis gaat. Ze doen alleen de controle over de leden maar kunnen nooit voorkomen dat het mis kan gaan bij hun eigen leden. Een keurmerk is en blijft gebakken lucht!

Eddi

Wat bedoel je daarmee Tunis? Alle winkels met het keurmerk houden zich keurig aan de regel dat er binnen 30 dagen geretourneerd mag worden. Dat is op zichzelf voldoende consumentenbescherming, of niet?

@Eddi

Duizenden andere webshops zonder een “keurmerk” houden zich ook aan de regels. Bekijk het plaatje is onder het artikel.

Ik citeer:

“Check voor je aankoop eerst Thuiswinkel Waarborg”.

Indirect dus zeggen dat als er geen Thuiswinkel Waarborg “keurmerk” kun je beter maar niet kopen. Ik raadt iedereen ook aan te stoppen met de gebakken lucht van het “keurmerk”.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond