Deel dit artikel
-

Thuiswinkel.org wil met producenten andere afspraken over e-commerceverpakkingen

Belangenorganisatie Thuiswinkel.org gaat samen met haar leden onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om de e-commerceverpakking zoveel mogelijk achterwege te laten.

Aangezien het marktaandeel van de e-commercebranche jaarlijks toeneemt, wordt de rol van een goede e-commerceverpakking vanuit de leverancier steeds belangrijker.

E-commerceproducten worden uiteraard niet zomaar verpakt. Bescherming van het product is natuurlijk het belangrijkst. Andere redenen kunnen zijn: het kunnen toevoegen van het verzendlabel, consolidatie van bestellingen, bescherming tegen diefstal, privacy van de consument, stapelbaarheid, bieden van een retourmogelijkheid of marketing.

Webwinkels werken momenteel al hard om de hoeveelheid verpakkingen te reduceren. Onlangs kondigde bol.com aan 3,5 miljoen artikelen zonder extra omdoos te verzenden.

Het zou veel winst opleveren – zegt Thuiswinkel.org – wanneer producenten producten in een doos verpakken die sterk genoeg is voor het e-commercekanaal. Hierdoor is het niet nodig om een extra doos toe te voegen. Dit levert zowel milieuwinst op als een besparing in het fulfilmentproces.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond