Deel dit artikel
-

Ticketscript helpt klanten aan 130 miljoen euro omzet

Technologie ticketscript uit Amsterdam hielp zijn klanten, overwegend in Europa, voor 130 miljoen euro aan omzet met de verkoop van toegangskaarten.

Zojuist maakte het bedrijf kerncijfers over 2014 bekend waarin het spreekt over een recordjaar. Directeur Frans Jonker zag zijn self-service kaartverkoopsysteem gebruikt worden aan de deuren van 33.000 evenementen.

Die bijeenkomsten varieren in omvang van klein tot groot en leverde de klanten een omzet van 130 miljoen euro op. Dat is dertig procent meer dan in 2013. En in dat jaar bedroeg de volumegroei vijftig procent. Over de eigen omzet houdt Jonker de lippen op elkaar.

“Het meest opvallende product van 2014 is de ticketscript box office, Europa’s eerste app voor kaartverkoop aan de deur. Sinds de lancering zijn via de app honderdduizenden tickets verkocht, waarvan ruim 35.000 tickets zijn verkocht tijdens één evenement.”

“Om onze ambitieuze plannen te ondersteunen is de IT-afdeling vervijfvoudigd, zijn er 55 nieuwe medewerkers aangenomen en hebben we James Bilefield aangewezen als nieuwe non-executive chairman. James heeft de afgelopen 15 jaar meerdere succesvolle online tech bedrijven ondersteund, waaronder Skype, Farfetch, Yahoo! en Condé Nast. We zijn zeer verheugd hem te verwelkomen binnen ticketscript.”

Foto: TheArches (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Kitty konijnenburg

Jullie. Zijn zo goed bezig. Succes voor 2015 allemaal

Chris van Dijk

Ticketscript is bezig met het kapot maken van de eigen markt. Ze zijn vele malen duurder dan de concurrentie als: paylogic en ticketmaster. Een klant betaald nu 2,50 per ticket aan commissie. Terwijl het eerder 1,75 per transactie was. Slechte zaak, tevens veranderen zij de contract regels zonder de klanten hierover te informeren. ADVIES: Geen zaken mee doen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond