Deel dit artikel
-

Ticketverkoper Eventbrite gered door drive-in festivals

Ticketverkoper Eventbrite ziet duidelijk tekenen van herstel na vier maanden lockdown. Dat zegt CEO Julia Hertz tegen TechCrunch.

De evenementenbranche heeft het zwaar te verduren en Eventbride was een van de eerste bedrijven die zwaar geraakt werden door de virusuitbraak. Bijna de helft van de medewerkers van het online ticketingbedrijf kreeg in april zijn congé. In de Benelux werden de sales- en accountmanagementdiensten gestaakt, waarmee een groot deel van het team verdween.

Maar in mei lag de ticketverkoop alweer 33 procent hoger dan in april, al is de omzet niet te vergelijken met een jaar geleden.

Eventbrite lijkt met name te profiteren van nieuwe formules die rekening houden met ‘social distancing’. Een nieuwe trend zijn drive-in evenementen, waarbij toeschouwers in hun auto kunnen blijven zitten.

Een voorbeeld is het Beanstalk Music Festival in Colorado, waarvoor erg veel kaarten zijn verkocht. In Vlaardingen vond op het lege parkeerterrein bij het stadsstrand van Vlaardingen ruimte voor maximaal dertig voertuigen een optreden plaats van Let’s Be Gypsies. Bezoekers konden het geluid volgen via hun autoradio op 106.7 FM.

In Nederland en Vlaanderen is Kinepolis begonnen met drive in voorstellingen in Breda, Maldegem en Bilzen. Daarvoor wordt het grootste mobiele LED-scherm ter wereld gebruikt.

Ook trekt het aantal trainingen, workshops en seminars weer aan, zegt Eventbrite.

De afgeslankte organisatie hoopt hierdoor de crisis te overleven. ‘Het is geen overwinningsronde,’ zegt Hartz. ‘We zien zeker tekenen van herstel, maar de situatie is nog steeds heel ontnuchterend.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond