Deel dit artikel
-

Tien miljoen voor slimme ‘thermostaat’ Tado

Tado uit Duitsland rondt een financieringsronde af waarmee het tien miljoen euro ophaalt voor internationale expansie. De Nederlandse winkel is al live.

Het nieuwe geld wordt voornamelijk gebruikt om de marketinginspanningen op te schroeven. Tado is namelijk al internationaal actief, maar wil zijn bereik onder wederverkopers vergroten. Dat zijn doorgaans energiebedrijven en retailers.

De veertig medewerkers, van wie tweederde softwareontwikkelaar is, bouwden een app die de thermostaat regelt. Hij ziet of iemand thuis is, weggaat of komt. Zodra de bewoner weggaat, draait Tado de kachel uit. Wanneer de app zich weer huiswaarts beweegt, wordt de verwarming langzaam aangezet.

Op Kickstarter zoekt Tado nu geld voor een vergelijkbaar systeem voor airconditioners. Dat project is dankzij de nieuwe financiering meer een reclameaangelegenheid dan echte financiële noodzaak.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond