‘Tijd voor volgende e-commerce-investering groothandels’

Groothandels in Nederland moeten nadenken over hoe ze hun volgende digitale transformatie willen doorlopen. Dit soort diepte-investeringen vindt elke 5 à 10 jaar plaats, wat rond deze periode is.
Veel groothandels, de partijen die traditioneel tussen de fabrikant en de retailer zitten, ondergaan fundamentele veranderingen als gevolg van dynamieken in de markt. Ze ervaren margedruk en zien dat fabrikanten steeds vaker direct aan de eindconsument gaan verkopen. Gerrit Enthoven en Erik Jansen van respectievelijk Intershop en Squadra delen hun ervaringen hierover met Emerce TV.
Het vraaggesprek met gastheer John Meuleman vindt plaats in het kader van de publicatie van de videocollectie E-commerce Platforms. Die reeks verschijnt aanstaande donderdag 3 november en is na registratie gratis te bekijken (programma).
Veel groothandels hebben jaren geleden al geïnvesteerd in klant- en bestelportalen en zijn nu toe aan de volgende moderniseringsslag. Dat kunnen koppelingen zijn met IoT-toepassingen, AI voor klantcontact of een hogere mate van zelfbediening richtig de klanten.
Jansen van Squadra: “Winkels kunnen hierdoor laten zien wat ze nog meer beschikbaar hebben, maar wat niet er plekke aanwezig is. Fabrikanten vinden een manier om hun longtail digitaal te ontsluiten via de groothandel.”
In het gesprek gaan de experts in b2b e-commerce verder in op hoe nieuwe technologie te kiezen en hoe de implementatie plaatsvindt.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond