Tikkie breekt door grens van half miljoen gebruikers

Terugbetaalapp Tikkie van ABN is in minder dan een jaar na introductie door de grens van een half miljoen gebruikers gebroken. De bank spreekt over de ‘snelst groeiende betaalapp van Nederland’.

Tikkie wordt vooral gebruikt door vrienden, familie en collega’s die de rekening delen. De meeste tikkies worden verstuurd voor de rekening van een etentje, cafébezoek, vakantietripjes en cadeautjes.

Hoewel Tikkie een initiatief is van ABN AMRO, is de app gratis te gebruiken voor klanten van alle Nederlandse banken. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen bank. Iedereen met een Nederlandse betaalrekening en een smartphone kan Tikkie gebruiken. De ontvanger van een Tikkie hoeft de Tikkie app zelf niet te hebben.

Na de introductie van Tikkie voor particulieren in juni 2016, is in februari 2017 ook de eerste zakelijke samenwerking gestart met Transavia. Klanten van de luchtvaartmaatschappij kunnen extra diensten die zij mobiel en online bestellen, zoals een stoelreservering of extra koffer, afrekenen met Tikkie.

Volgens Frank Verkerk, ABN AMRO Chief Digital Officer, wordt de bank wekelijks benaderd door bedrijven die met Tikkie willen werken. Daar ligt voor de bank dan ook mogelijk een verdienmodel.

Een soortgelijke app Twyp van ING is niet van de grond gekomen. Alleen in Spanje is Twyp met ruim 300.000 gebruikers in de markt gebleven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug