Tikkie groeit 40 procent in drie maanden

Het aantal gebruiker van de mobiele app Tikkie van ABN AMRO is afgelopen najaar gegroeid tot 1,4 miljoen.
Tikkie, ook te gebruiken door mensen die niet bij ABN AMRO bankieren, maakt dit jaar enorme stappen. In het voorjaar won het een half miljoen gebruikers, in het najaar vierhonderdduizend.
Hoeveel transacties er nu exact worden gedaan, is niet bekend maar dat zal niet veel afwijken van het laatst bekende getal. Gemiddeld werden er in de zomer wekelijks 150.000 betaalverzoeken verstuurd voor zo’n 27,50 euro per gedeelde link.
Het team achter Tikkie zoekt nu aansluiting tot de horeca en voert daarom gesprekken met locatie-eigenaren en organisatoren van evenementen. “Zo worden bijvoorbeeld theaters en stadions geconfronteerd met het probleem dat ze kort voor en tussen de voorstelling of wedstrijd snel grote hoeveelheden bestellingen moeten verwerken. Met Tikkie kan die hausse bestellingen veel sneller worden afgehandeld. En kunnen bezoekers hun bestelling eventueel ook bij hun stoel laten bezorgen.”
Foto: Garry Knight (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond