Tikkie groeit door naar 2 miljoen gebruikers

Terugbetaalapp Tikkie van ABN heeft inmiddels 2 miljoen unieke gebruikers. Dat is een verdubbeling ten opzichte van augustus 2017, toen de app door de grens van 1 miljoen gebruikers ging.

Wekelijks worden er volgens ABN gemiddeld 440.000 via de app verstuurde betaalverzoeken afgerekend.

December 2017 was de topmaand wat betreft het aantal betaalde Tikkies. De app werd vooral gebruikt voor betalingen van gedeelde cadeaus, eten en drinken en gezamenlijke uitjes. In totaal werden in december 2,2 miljoen Tikkies betaald. Vlak voor de jaarwisseling, op 30 december, werden de meeste betaalverzoeken afgerekend: 97.125.

In 2018 wil de bank meer samenwerken met derden. Er zijn al samenwerkingen gestart met Transavia, Hello Fresh en Ajax. In december is een pilot gestart met betalen met Tikkie bij winkel Munch Food Fit Food To Go in Amsterdam.

1 Reactie

Knap wat ABNAMRO voor elkaar wee te krijgen waar geen enkele andere mobiele betaal oplossing in Nederland toe in staat is geweest. Met een oplossing die kinderlijk eenvoudig is, maar door het gebruik van WhatsApp (!) een snelle groei doormaakt.

Het is een goed werkende app waar mijns inziens geen werkend business model achter zit. Het is een leuke gadget.

Het kost de ABNAMRO geld. En op het moment dat het de zakelijke markt opgaat is het maar de vraag of Transavia, Hello Fresh en Ajax, enz., … er EXTRA geld voor over hebben voor het ontvangen van betalingen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug