Deel dit artikel
-

TikTok begint met selfservice reclamedienst

Adverteerders kunnen via een nieuwe dienst van TikTok zelf hun reclamecampagnes in de dienst opzetten en activeren.

Dat is het gevolg van de opening van selfservice reclame-activiteiten. Daarbij kunnen bedrijven kiezen uit drie verschillende formats om hun boodschap aan het internationale miljoenenpubliek voor te leggen.

De indringendste vorm is de homepage take-over. Wanneer gebruiker de app opent, krijgt hij drie tot vijf seconden een videocommercial te zien. De twee andere formats verwijzen door naar of en landingspagina of naar een accountpagina.

Volgens TikTok biedt het nu op twintig markten reclameopties aan. Dat zal in de loop van de tijd alleen maar toenemen.

Naar verluidt zoekt het Chinese bedrijf hard naar een nieuwe CEO die vanuit Amerika het bedrijf verder moet opbouwen. Volgens Bloomberg heeft eigenaar ByteDance in de afgelopen maanden al verscheidene sollicitatiegesprekken gevoerd.

Foto: amir appel (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond