Deel dit artikel
-

TikTok benadert Europese adverteerders

Muziekvideo-app TikTok is met een rondgang begonnen langs Europese mediabureaus om hen te informeren over de commerciële mogelijkheden. Er komt reclame in TikTok.

Dat wordt duidelijk uit een pitchdeck dat Digiday heeft ontvangen uit de Engelse reclamewereld.

De nieuwe verschijningsvorm van Musical.ly, eigendom van het Chinese Bytedance, wordt uitgevent richting adverteerders in verschillende Europese landen. Het gaat in ieder geval om de vijf grote markten Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje.

Adverteerders die het miljoenenpubliek, veelal jongeren, willen benaderen met reclame kunnen kiezen uit vier vormen. Dat zijn brand takeover, in-feed native advertising, hashtag challenge en Lens 2D, 3D & AR. Dia’s op Digiday geven details bij deze formats.

Reclame wordt verkocht via het CPM-model.

Voor de metingen van cijfers, en dus resultaat, is TikTok afhankelijk van data die het van partners ontvangt. Dat zijn onder meer Nielsen, Millward Brown, Doubleclick en Sizmek.

Het is niet bekend of Nederland ook reeds in het commerciële portfolio zit.

Foto: Pedro Simoes (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond