Deel dit artikel
-

TikTok met Fiege in e-commercefulfillment

TikTok wil logistieke oplossingen bieden aan Duitse retailers en is hiervoor een samenwerking aangegaan met logistiek dienstverlener Fiege.

Retailers die via de winkelfunctie goederen op TikTok aanbieden, krijgen nu logistieke ondersteuning. TikTok Shop lanceert zijn eigen fulfillmentaanbod in Duitsland. De nieuwe service “Fulfilled by TikTok (FBT)” wordt geïmplementeerd door logistiek dienstverlener Fiege.

Met FBT worden opslag, orderpicking, verpakking, verzending en retouren centraal beheerd door TikToks partner. De accounteigenaren betalen Fiege om het specialistische werk uit te besteden. Zelf kunnen ze zich dan richten op marketing, contentcreatie en productontwikkeling.

Shoppers krijgen de belofte dat hun orders de volgende werkdag al worden bezorgd.

Deze propositie bestaat in Nederland niet, of waarschijnlijk: nog niet. TikTok Shop kan eind dit jaar of anders in 2026 hier live gaan. Daarna zal het Chinese sociale netwerk ook hier de professionele fulfillment- en logistieke diensten willen bieden die het op de andere e-commercemarkten biedt. In hoeverre dit concurreert met gevestigde partijen moet blijken, maar net als Amazon heeft ook Bytedance een lange adem waar het de internationale e-commerceplannen betreft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond