TikTok opent reclametak voor Nederland

TikTok presenteert zich op de Nederlandse markt met zijn reclametak. Adverteerders en bureaus kunnen in de lokale taal campagnes optuigen en met het verkoopteam spreken.
Vanochtend presenteerde lokale vertegenwoordigers van de video-app zich aan een groep belangstellenden. Van een lokaal kantoor is geen sprake. De ene Nederlandse spreker zit in Dublin, de andere in Berlijn.
Ze presenteerden de verschillende reclamemogelijkheden aan media- en marketingbureaus en belangstellende adverteerders. “TikTok is geen sociaal medium, maar een contentplatform. Dat is het hart”, zei Jacco Bos.
“Het draait niet meer om danspasjes. Er is een nieuwe groep unieke creators opgestaan. Daarnaast is de doelgroep ouder geworden. Niet leeftijd, maar mindset is de verbindende factor.”
Bos raadt adverteerders aan sowieso een positie te nemen op TikTok (“organische beat”). Van daaruit kunnen ze een constant gaande contentstroom ‘druppelen’. Bijvoorbeeld met instructievideo’s. Wanneer er promotie moet worden gedaan, kan de eigen content worden versterkt met campagnes.
Er was geen gelegenheid om vragen beantwoord te krijgen over details van de opzet en werking van campagnes.
Foto: Ellen de Vos (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
4 Reacties
Joey Scheufler - PRAPPERS
Deze van te voren opgenomen presentatie was meer voor het MKB had ik het idee. Grote adverteerders nemen TikTok allang erg serieus. In 2021 hebben wij strategieën, concepten en TikTok videoproducties gemaakt voor o.a. de Rijksoverheid, SPAR, Pets Place, Intersport, Rimmel en Sony Music. De resultaten zijn in vergelijking met andere social media platformen gewoon heel erg goed. Wil je bereik en impact in doelgroepen onder de 40jaar dan is TikTok het meest kostenefficient. Maar het valt en staat met een goede strategie en goede video’s.
Erwin Boogert
Joey, is TikTok in jouw ervaring voor de meeste adverteerders geschikt of beperkt zich dat tot een subgenre? Zo ja, welke wel/niet?
Joey Scheufler - PRAPPERS
@erwin Voor de meeste adverteerders is het geschikt, mits je doelgroep onder de 40 is. Snelst groeiende groep is overigens 25-35. Vaak beginnen bedrijven met ‘grappige’ TikTok video’s of het doen van trends. Terwijl juist als je andere content maakt dit erg opvalt. Voor Pets Place werken we bijvoorbeeld met een dierenarts die problemen bespreekt, en voor stichting rookpreventie hebben we Hans Spekman ingezet als influencer. Je moet opvallen in de oneindige stroom video’s dus je moet het juist anders doen, en dat werkt extreem goed voor bedrijven die in eerste instantie misschien niet aan TikTok denken als marketing platform.
Erwin Boogert
Dankje