Deel dit artikel
-

TikTok toont verfijningen in zijn reclameprogramma

TikTok presenteert op Advertising Week in New York meerdere verfijningen van zijn reclameprogramma voor performance advertising.

De nieuwigheden richten zich op het automatiseren en optimaliseren van inkoop en de mogelijkheid om content real-time te corrigeren met generatieve AI.

Simpel gezegd wil TikTok hand- en denkwerk wegnemen bij de marketeer en diens creatieve bureau en dat door AI’s laten doen.

Dit programma heet Smart+.

De socialmediagigant, die er in China en in Amerika aparte versies op na houdt, was met een brede vertegenwoordiging aanwezig op Advertising Week New York. De Chinezen leverden twintig sprekers voor zeven sessies.

Begin dit jaar luidde de verwachting dat TikTok een reclame-omzet van dertig miljard zou halen in 2025.

TikTok behoort in Nederland al tot de grootste reclameplatformen nu het in 37 procent van de brandingcampagnes wordt ingezet. Net iets minder dan YouTube, zo laten cijfers van AI-marketingplatform Billy Grace zien.

Foto: Luca Bravo / Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond