Deel dit artikel
-

TikTok vangt meer kijktijd dan YouTube

TikTok vangt in het VK en de VS meer kijktijd dan YouTube op Android-telefoons, zo laat nieuw onderzoek zien.

Achter deze ontwikkeling ligt een beweging ten gunste van short form video. Gebruikers van de Chinese visuele snack-app besteden opgeteld meer tijd bij deze app dan Youtube, waar shortform video nog maar net nieuw is.

Wel stelt onderzoeker App Annie tegenover de BBC dat de totale kijktijd bij YouTube veel hoger ligt. De reden: meer mensen hebben de YouTube-app dan de TikTok-app.

TikTok op Android moet in de VS en het VK toch nog een app voor zich dulden: Facebook.

Sociale live streaming is een enorme groeimarkt, die dit jaar al zo’n 6,78 miljard dollar groot is en zal toenemen tot 17,2 miljard, zo vermoedt het databedrijf.

Aanvankelijk was een groot deel van de livestream-economie gebaseerd op eenmalige aankopen zoals stickers, maar tegenwoordig wordt er flink verdiend aan donaties.

Twitch-streamer ExoticChaotic harkte alleen al 75.000 dollar binnen tijdens een livesessie op Fortnite. Via de app Bigo Live kunnen streamers makkelijk 24.000 dollar per maand te verdienen met livestreams.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond