Deel dit artikel
-

TikTok voert Search Ads in

TikTok lanceert een nieuwe advertentieformule binnen de pagina met zoekresultaten. Adverteerders kopen er bij opbod een positie voor hun reclamefilmpje.

De AI-systemen van TikTok creëren bij de zoekopdracht een aparte video met daarin een link naar het product van de adverteerder. De positie van de uitingen hangt af van de relevantie voor en intentie van de consument.

Als de gebruiker klikt en de commercial bekijkt dan keert hij terug op exact de positie waar hij was in zijn timeline.

Voor de video-app is het logisch dat het zich in de richting van reclame en e-commerce beweegt. Gebruikers zijn nauw betrokken bij de content die ze zien. Daar zorgt het algoritme voor. Mocht iemand in de stopmodus zijn, dan herkent het systeem dat vrij eenvoudig. Het zoekgedrag wordt gekoppeld aan die aankoopintentie, wat in theorie tot conversies moet leiden.

De prijsstelling van de Search Ads is nog niet publiek bekend.

Foto: Shingi Rice, op Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond