Deel dit artikel
-

‘Time spent’ Blendle flink toegenomen

Vorig jaar nam de tijd die gebruikers spenderen aan het lezen van artikelen op online kiosk Blendle toe met 71 procent. In 2016 lazen gebruikers bij elkaar opgeteld 86 miljoen minuten aan betaalde artikelen op Blendle. En in 2017 steeg dat naar 116 miljoen minuten. Een toename van bijna 800.000 uur, schrijft oprichter Alexander Klöpping.

In 2016 werden er 11.222.645 artikelen gelezen door gebruikers in Nederland. In 2017 nam dat toe tot 18.731.777 artikelen. Een deel van de stijging is te verklaren door de introductie van Blendle Premium, waarmee leden voor een vast bedrag per maand een selectie van de beste kranten en tijdschriften kunnen lezen.

Klanten van Vodafone konden in 2017 Blendle Premium gratis proberen als onderdeel van hun abonnement. De NS stimuleerde lezen in de trein, door Blendle te promoten via de schermen in de trein. En bij Albert Heijn to Go kregen bezoekers Blendle gratis bij een kop koffie.

Klöpping gaat niet in op de commerciële resultaten. Vorig jaar moest de startup enkele medewerkers naar huis sturen omdat men ‘te snel was gegroeid’.

Foto: Guido van Nispen (cc)

Dit bericht is 6 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond