Deel dit artikel
-

TMG stopt met Sp!ts, breidt Metro (ook online) uit

Treinkrant Sp!ts verdwijnt. De krant wordt samengevoegd met Metro. Wel wordt de oplage verhoogd naar 510.000 exemplaren per dag en komt de nadruk op online verslaggeving te liggen.

In oktober zal overal waar nu Sp!ts beschikbaar is, een verrijkte Metro aangeboden worden. Niet lang daarna gaat De Telegraaf over op tabloidformaat en wordt het voor adverteerders eenvoudiger om advertentiecampagnes in beide kranten te plaatsen en gebruik te maken van wat TMG normt ‘het ongeëvenaarde gezamenlijke bereik’.

Om de positie van Metro als nieuwsmerk verder te versterken zal de redactie van Metro de lezer de gehele dag op papier en online bedienen. Met name smartphones en tablets zijn een belangrijk kanaal. Het laatste nieuws van Metro zal men straks direct via de site delen. De krant blijft bij uitstek de plek voor achtergronden en duiding.

De advertentiemogelijkheden in Metro worden uitgebreid met creatieve advertentievormen en meer branded content mogelijkheden. Daarnaast is er ruimte voor nieuwe initiatieven in Metro, zoals crowdfunded journalistiek en user generated content.

Metro en Sp!ts verschenen voor het eerst op 21 juni 1999 en hebben sindsdien een centrale positie in het Nederlandse aanbod van gratis kranten. Vanaf september 2012 is de Nederlandse editie van Metro ook deel van TMG.

De website spitsnieuws.nl blijft bestaan. Deze site heeft een geheel eigen doelgroep en draagt, net als metronieuws.nl, bij aan het online bereik van TMG. In juni 2014 telden spitsnieuws.nl en metronieuws.nl respectievelijk 902.203 en 950.344 unieke bezoeken op desktop en 1.129.376 en 844.885 unieke bezoeken op mobiel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond