TMG tekent Improve Digital voor reclame-exploitatie

Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.

De samenwerking omvat titels als Telegraaf.nl, De Financiële Telegraaf, Telesport, Vrouw en Privé. De Nederlandse technologieleverancier staat zich erop voor zeer transparant te werken en enkel daadwerkelijk getoonde reclameuitingen te tellen.

TMG staakt hiermee zijn samenwerking met Rubicon.

Gemiddeld wordt er in Nederland ongeveer een derde van de displaybudgetten uitgegeven via programmatic exchanges. Dat zijn geautomatiseerde handelsplaatsen waar vraag naar en aanbod van online reclameruimte bij elkaar komen. Qua displaybestedingen gaat het om ongeveer tweehonderd miljoen euro, zo laten de laatste marktcijfers van het IAB zien.

TMG presenteerde gisteren zijn nieuwe online videoportaal VNDG. Improve Digital doet daarvoor niet de exploitatie.

Foto: Stew Dean (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug