Deel dit artikel
-

TMG zoekt strategische samenwerking met Talpa

TMG wil gaan samenwerken met John de Mols Talpa op het gebied van radio, tv en zogenoemde over the top diensten op internet. Op die manier hoopt men optimaal in te kunnen spelen op de snel veranderende mediabehoeften van consumenten.

Talpa heeft met name veel ervaring met het ontwikkelen van interactieve, digitale en cross-mediale formats. Voor Talpa is de kennis van TMG op het gebied van de ontwikkeling van (journalistieke) content, sterke merken en het dagelijks bereik van miljoenen consumenten van belang. Beide partijen leveren kanalen, content, expertise en management capaciteiten.

Op het vlak van radio wordt een aparte onderneming opgericht waar beide partijen hun huidige activiteiten in onderbrengen. Als gevolg hiervan worden merken als Sky Radio en Radio Veronica samengevoegd met Radio 538 en SLAM! Wel blijven de stations gewoon bestaan.

Talpa Holding krijgt een belang van 77,15 procent en TMG houdt een belang van 22,85 procent in het radio onderdeel. Het belang van TMG kan nog worden vergroot naar maximaal 25 procent indien bepaalde doelstellingen worden gehaald. Op het gebied van televisie neemt TMG deel in het huidig belang van Talpa in SBS.

TMG wil gezamenlijk met Talpa Media content en platformen te ontwikkelen die de OTT-propositie van de uitgever verder moeten versterken. Er zijn plannen om ten minste twee OTT zenders (met nieuws en sport) te lanceren.

TMG levert ten behoeve van de samenwerking een cash-investering van 27 miljoen euro. In de komende weken zal de principe overeenkomst die TMG en Talpa Holding hebben bereikt verder worden uitgewerkt.

De transactie is onder voorbehoud van goedkeuring van de bevoegde toezichthouders. De betrokken ondernemingsraden zijn inmiddels ingelicht en worden om advies gevraagd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond