T-Mobile Nederland draait routering internetverkeer terug

T-Mobile Nederland heeft een routering van het internetverkeer via moederbedrijf Deutsche Telekom moeten terugdraaien naar aanleiding van klachten.
Het internetverkeer van T-Mobile Thuis-klanten ging sinds vrijdag niet langer via het Nederlandse internerknooppunt AMS-IX, maar werd gerouteerd via DTAG in Duitsland.
Sommige klanten merkten een vertraging in de verbindingen, tot wel tien keer zo hoog, en de oude downloadsnelheden werden niet meer gehaald.
De re-routing werd uitgevoerd om het netwerk te verbeteren. Aanvankelijk beweerde het telecombedrijf dat ‘een zeer beperkt deel van de klanten’ problemen ondervond. Dat bleek een tandje erger te zijn.
Zelf verklaart het bedrijf: ‘Hoewel we de capaciteit hebben uitgebreid, is het probleem niet snel genoeg opgelost. Het oplossen van het probleem zal nog enige tijd in beslag nemen en we willen niet het risico lopen dat onze klanten nog meer verstoringen ondervinden.’
Tonight we decided to do a complete roll back of the routing internet traffic to the original situation step by step. We will carefully monitor this process to minimize customer impact. We thank our customers for their feedback on our forum!
— Søren Abildgaard (@SorenAbildgaard) October 29, 2019
Foto T-Mobile
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond