T-Mobile Nederland verandert naam in Odido

T-Mobile Nederland heeft zijn naam vanochtend veranderd in het nieuwe Odido. Alle 119 winkels zijn vannacht omgekat. De merken T-Mobile en Tele2 Mobiel verdwijnen van de markt.
De namen Ben, Simpel en Tele2 Thuis blijven wel als aparte merken bestaan.
Alle medewerkers van T-Mobile Nederland zijn in het afgelopen uur over de verandering geïnformeerd. De medewerkers van de 119 winkels in het land zagen vanochtend bij de opening dat de pui en inrichting van hun zaken zijn veranderd in het nieuwe merk Odido.
De rebranding is het definitieve afscheid van de T-Mobile in Nederland. De Duitse operator kocht in 2002 alle aandelen van de populatie aanbieder die destijds Ben heette en veranderde dat in het magenta merk van het Deutsche Telekom-concern.
Twee jaar geleden, in september 2021, werd bekend dat alle aandelen T-Mobile Nederland zouden worden gekocht door private equity-huizen Warburg Pincus en Apax Funds tegen een waardering van 5,1 miljard euro. CEO Søren Abildgaard bleef aan.
Odido heeft zich tot doel gesteld het allerbeste telecomnetwerk ter wereld te bouwen en onderhouden. Dat omvat een technisch doel, maar bestaat ook uit een klantgericht doel. Dat tweede houdt onder meer in, dat het bedrijf blijft investeren in een hoogwaardige klantenservice die door echte mensen worden bemand. En een chatbot in de app.
Het merk Odido werd een jaar geleden gedeponeerd. De gelijknamige domeinnaam blijkt door partner LegalMatters al in 2020 te zijn vastgelegd.
De exacte beloften en garanties van het nieuwe telecommerk worden op dit moment uitgelegd op een persconferentie op het hoofdkantoor in Den Haag.
Details van de nieuwe abonnementen worden ook op deze bijeenkomst met de buitenwereld gedeeld, maar de rode draad bij alle abonnementen is: alles unlimited. Daarvan zijn er vier. Er is ook een aanbod voor families en vriendengroepen die hun internet willen delen.
Odido heeft acht miljoen mobiele klanten op de particuliere en zakelijke markt. Met glasvezel koerst het op 6 miljoen huishoudens.
Toen de naamsverandering KPN ter ore kwam, besloot deze direct om zijn concurrent een SEO-hak te zetten en wat belangstellend internetverkeer af te romen naar zijn eigen winkeltje.
Elders in het land viel de rebranding ook al op:
Het lijkt erop dat @TMobile_NL @tmobile_webcare in het geheim bezig zijn geweest met een nieuwe naam: Odido #tmobile #odido #nieuwenaam pic.twitter.com/CsKL1XWBbw
— Michiel (@MichielEU) September 5, 2023
@Odido_webcareNL Gefeliciteerd pic.twitter.com/3MlXFGXF3X
— CryptoBlocks 🌐 🎙️📡🚀 (@CryptoBlocksEU) September 5, 2023
Dit artikel wordt geüpdate zodra meer informatie bekend wordt.
Foto: William Randles, op Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond