Deel dit artikel
-

T-Mobile start met locatiegebonden mobiele reclame

T-Mobile neemt een nieuwe mobiele reclamedienst in gebruik waarmee zijn abonnees reclame en aanbiedingen voorgelegd krijgen op basis van hun profiel en locatie.

More for Me ging is gisteren gelanceerd in Amerika en het is de bedoeling dat de commerciële dienst ook in de andere dochterlanden actief wordt.

Amerikanen kunnen een mobiele Android-applicatie downloaden die scant welke internetbedrijven, zoals Livingsocial, een aanbieding doen aan winkelend publiek. Het gaat daarbij om onderneming in de fysieke winkelstraat. Gebruikers van de app kunnen middels het samenstellen van een profiel bepalen welke reclame ze wel en niet te zien krijgen.

De dienst is het eerste tastbare resultaat van een samenwerking die T-Mobile in februari 2011 sloot met technologiebedrijf Out There Media. De Oostenrijkers ontwikkelden een technologie om locatiegebonden mobiele reclame uit te serveren naar voor de adverteerder relevante doelgroepen.

More for Me is vooralsnog enkel beschikbaar via Android-telefoons. De andere grote platformen volgen in een later stadium.

Out There Media is actief in vijftien Europese landen, met de nadruk op het zuiden en oosten van Europa. Het heeft geen kantoor in Nederland.

T-Mobile is bezig met de verkoop van zijn Amerikaanse dochter aan AT&T.

Foto: Steven Depolo (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Leuk om te zien dat T-mobile als één van de weinigen eerst begint op het Android platform. Het aandeel Android in de groei van de smartphone populatie is 36% tegen 16% bij iOS. Zouden ze gechecked hebben op welk platform de doelgroep van aanbieding zoekers zwaarder vertegenwoordigd is?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond