Deel dit artikel
-

T-Mobile Nederland stopt tijdelijk met affiliatemarketing

T-Mobile zet tijdelijk een punt achter affiliatemarketing. Aan relaties laat het telecombedrijf weten dat hoewel men de positieve lijn van 2012 ook dit jaar heeft weten door te trekken, men het resterende budget moet heroverwegen.

‘De enigszins onverwachte performance heeft er toe geleid dat de resterende financiële middelen voor affiliate marketing schaars zijn’, aldus T-Mobile in een cryptische toelichting. Wel met de toevoeging dat in 2014 het programma weer wordt opgestart.

Op 7 augustus wordt de affiliate marketing stopgezet en zullen de doorgestuurde kliks niet meer meetellen. Op 5 september aanstaande zullen ook de meetpixels worden verwijderd, met inachtneming van een cookietijd van dertig dagen.

Het besluit is rauw op het dak van affiliates gevallen. ‘T-Mobile, ga je eens schamen in een hoek’, klinkt het op Twitter. De suggestie dat de affiliateacties te goed hebben gepresteerd, wordt bijna nergens geloofd. ‘Ik heb altijd gedacht dat elke verkoop van een abonnement T-Mobile winst oplevert, ook als daar een (relatief geringe) vergoeding aan de affiliate vanaf gaat’, schrijft Eensim.nl.

Deel dit bericht

2 Reacties

Criticaster

Eerst heeft T-Mobile bijna een jaar lang de tracking niet goed staan met bedroevend lage eCPC’s van enkele centen tot gevolg. Nooit gecompenseerd en nooit toegegeven. Dit jaar eindelijk gefixt en de eCPC was meteen 10 tot 20 keer zo hoog. Maar na enkele maanden blijkt dat T-Mobile dat toch niet kan betalen. Extra amateuristisch omdat 4 maanden geleden heel prijsvergelijkend Nederland uitgenodigd was in Den Haag op T-Mobile HQ om alle affiliateplannen van T-Mobile te horen. Wat een prutsers.

Kevin

Blijkbaar hebben ze nu toch wel een potje over:

https://images.m4n.nl/8341/Update_T-Mobile_affiliate_marketing.pdf

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond