Deel dit artikel
-

T-Mobile tart concurrentie met nieuw abonnementen

Onbeperkt vast en mobiel internet voor elk 25 euro per maand. Dat is de nieuwe propositie waarmee T-Mobile de concurrentie bij KPN en Vodafone-Ziggo wil laten zweten.

Voor CEO Søren Abildgaard is het ook een van de beloftes die hij de markt en de toezichthouder deed toen hij zijn bod uitbracht op Tele2 Nederland. Die transactie ging door en legde de basis voor een nieuwe dynamiek in de Nederlandse telecommarkt.

T-Mobile zegt in een toelichting: “Tot vandaag zat de Nederlandse consument gevangen in een gouden kooi. Hoge kortingen en ‘gratis’ dubbele data op het mobiele abonnement werden gecompenseerd met veel te hoge prijzen voor vast internet thuis.”

In de nieuwe situatie is het zo dat wanneer een consument Unlimited mobiel en vast internet combineert in het Klantvoordeelprogramma dat 25 euro voor onbeperkt mobiel en 25 euro voor onbeperkt vast internet.

Voor een grote groep internetklanten betekent dit een snelheidsverhoging tot 100 Mb/s. “Op 1,1 miljoen huisadressen waar T-Mobile haar diensten via het eigen glasvezelnetwerk aanbiedt kan nu al gebruik worden gemaakt van een internetabonnement met een snelheid van 1Gbit/s.”

De ‘maar’ die daarin doorklinkt is dat KPN en Vodafone-Ziggo het laatste stukje van de wijkcentrale tot aan de voordeur controleren en daar volgens T-Mobile geen marktconforme prijzen voor rekenen. Het is niet duidelijk of T-Mobile hiermee een stap naar de toezichthouder aankondigt.

T-Mobile Nederland had aan het einde van het tweede kwartaal 578.000 breedbandklanten op het vaste net en 5,45 miljoen mobiele klanten.

Eerder deze maand introduceerde KPN al een nieuwe abonnementenstructuur met zijn product Hussel. Dat is een soort menukaart waar de klant naar believen vaste en mobiele diensten uit kan kiezen, om deze aan te vullen met aanbod van derde partijen als Netflix en Spotify.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond