Deel dit artikel
-

T-Mobile en Tele2 topadverteerders in telecom

Nederlandse telecomaanbieders geven flink wat geld uit om hun mobiele diensten onder de aandacht te brengen, minstens 44 miljoen euro aan bruto advertentieaarde in de eerste jaarhelft volgens berekeningen van Telecompaper.

Het zijn vooral mobiele aanbieders zonder een fixed mobile convergence-aanbod (oftewel mobiele en vaste diensten) die diep in de buidel hebben getast. Tele2 gaf 8,4 miljoen uit en T-Mobile spande de kroon met 17,7 miljoen. Zij hebben meer last van weglopers (‘churn’ in het jargon) dan partijen met een combi van diensten.

Telecompaper constateert al langer een daling van de uitgaven in de bestedingen van KPN voor de promotie van mobiele diensten en die trend die nu ook bij Vodafone zichtbaar is.

KPN heeft afgelopen halfjaar de hand op de knip gehouden met 3,1 miljoen euro aan promotionele middelen. Dochterbedrijf Telfort was in dezelfde periode overigens wel verantwoordelijk voor de uitgave van 6 miljoen euro. Vodafone had al 8,4 miljoen genoeg.

Toch heeft veel adverteren nut. Juist T-Mobile en Tele2 laten een flinke groei zien.

De meeste bestedingen gaan nog altijd naar tv. In 2018 werd tot nu toe 23 miljoen besteed aan tv reclame. Daarna volgt radio met 14 miljoen. Outdoor is zelfs nog groter dan dagbladen.

Dit bericht is 11 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond