Toch schadevergoeding voor Max Verstappen in zaak tegen Picnic
Een lookalike van de F1-coureur Max Verstappen in een reclamefilmpje van Picnic is wel een inbreuk op zijn portretrecht. Dat heeft de Hoge Raad vandaag bepaald. Daarmee kan het alsnog een kostbare zaak worden. De eis van Max Verstappen om een schadevergoeding moet daarmee opnieuw worden behandeld bij het gerechtshof in Den Haag.
Picnic plaatste in 2016 een filmpje op Facebook waarin een lookalike van Max Verstappen optreedt. Het was een parodie op een reclame van supermarktketen Jumbo, waarin de echte Verstappen boodschappen bezorgt in een Formule 1-auto. Het Facebookfilmpje van Picnic haakte daar op in met een vette knipoog: ‘Als je op tijd bent hoef je niet te racen'.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd