Deel dit artikel
-

Toetjesautomaat herkent gezichten

Het Amerikaanse Kraft Foods heeft een intelligente toetjes-automaat ontwikkeld die gezichten kan herkennen.

De dames met de hapjes in de supermarkt krijgen concurrentie van de automaat. Kraft Foods, vooral bekend van het de Jell-O puddingen, lanceert in het kader van zijn iSample Temptations programma een heuse automaat voor het proeven van toetjes.

De consument hoeft niets te betalen. Maar om te voorkomen dat kinderen eindeloos toetjes uit het apparaat trekken, heeft Kraft samen met Intel een gezichtsherkenningtechniek ontwikkeld. Zodra de camera een kind ziet, weigert de automaat uitgifte.

De automaat heeft twee jaar voorbereiding gekost. Het eerste ontwerp was vier keer zo groot.

De automaat wordt momenteel getest in Chicago en New York. Uiteindelijk moet hij in supermarkten komen te staan. Volgens Kraft is de automaat niet bedoeld om personeel uit te sparen, maar om in te spelen op de belangstelling voor nieuwe technische ontwikkelingen.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rosanne

Kraft ‘ook bekend van Jell-O’, tevens grootste voedselbedrijf ter wereld 😉 (wisselt af met Nestle)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond