TOM maakt doorstart als outdoormerk

TOM maakt een doorstart onder de naam Foris. Het bedrijf gaat zich voortaan alleen nog richten op de verkoop van fietsen, outdoor-, sport, en buitenspeelgoed.
Dat verklaart ook de naam Foris, Latijn voor ‘Buiten’.
De retailer blijft leveren aan de Nederlandse, Belgische en Duitse markt van consumenten en bedrijven. Het aantal webshops is teruggebracht tot vijf: internet-bikes, internet-sportandcasuals, internet-homeandgarden, internet-toys en internet-outdoorshop.
TOM raakte in februari in geldnood. Twee leningen van samen vijf miljoen euro kon de webwinkel niet meer aflossen als gevolg van een haperende toelevering van producten en gestegen prijzen voor grondstoffen en containervervoer. In juli volgde het faillissement.
Foto Pixabay
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Wilco
” Twee leningen van samen vijf miljoen euro kon de webwinkel niet meer aflossen als gevolg van een haperende toelevering van producten en gestegen prijzen voor grondstoffen en containervervoer”
Volgens mij heeft de curator die reden (nog) niet kunnen staven uit de beschikbare informatie, het faillissementsverslag geeft hier ook geen uitsluitsel over. Om de genoemde faillissementsreden dan als feitelijke informatie te brengen….
Uit eerdere publicaties (2021) is te herleiden dat verhouding voorraad/lening maar ongeveer 18% dekking op levert 🤔. Niet waargemaakte groei en rendementen heeft de financierings estafette gestokt en is eindelijk de realiteit bij de betrokken partijen ingedaald, dat had gezien het verhaal dior de jaren heen best een paar miljoen eerder mogen gebeuren.