Deel dit artikel
-

Tomorrowmen lanceert start-up AMAZIN

Digitaal marketingbureau Tomorrowmen uit Groningen start een nieuw label. AMAZIN is gespecialiseerd in marketingactiviteiten op e-commercegigant Amazon.

De nieuwe tak vloeit voort uit de groeiende belangstelling van de Nederlandse klant en, daarmee, bedrijven voor het Amerikaanse platform. Tomorrowmen zelf was al enige tijd actief met marktplaatsmarketing, ook voor bol.com, maar brengt die activiteiten nu onder in een apart bedrijf.

“Door onze marketplace dienstverlening in een los bedrijf te positioneren zijn we in staat om met meer focus de markt te bedienen”, zegt AMAZIN-oprichter Yorick Voorthuijzen. “We zien dat veel Nederlandse adverteerders er moeilijk in slagen om marketplacesmarketing een succesvol onderdeel van de business te maken terwijl dit door de juiste inzet van techniek, content en advertising heel goed mogelijk is.”

Amazon zou zich, volgens Tim van de Bilt van bureau Maze One, voorbereiden op een offensief op de Nederlandse markt. Maar dat betekent niet dat ‘Amazon naar Nederland komt’. Het doet hier al honderden miljoenen omzet en ís al lang in Nederland.

Black Friday 2018 maakte dat nog eens duidelijk toen Amazon, volgens cijfers van Tweakers, de nummer vier grootste bestemming was van prijsvergelijker Pricewatch.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rob

Amazon is al lang in NL, maar is een slecht vertaalde variant van de Duitse versie.

Ben trouwens benieuwd hoe snel Amazon aanklopt over de naam Amazin…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond