Deel dit artikel
-

TomTom spoort navigatiefouten op met behulp van startup

TomTom is een van de eerste klanten van Gigwalk, een startup die vandaag een mobiele applicatie lanceert. Gebruikers kunnen met Gigwalk voor een paar dollar kleine taken uitvoeren, waaronder het opsporen van veranderingen in verkeerssituaties voor TomTom.

Gigwalk is als het ware een marktplaats voor kortdurende opdrachten. Een gebruiker krijgt een kleine vergoeding, wanneer hij een van de taken uit kan voeren.

TomTom bijvoorbeeld, zet taken uit, waarbij een gebruiker na moet gaan of een verkeersituatie op een bepaalde plek is gewijzigd, bijvoorbeeld een straat die van twee- naar eenrichtingsverkeer is gegaan. Is de gebruiker aanwezig op de genoemde plek, dan kan met fotobewijs van een verkeersbord, de taak worden volbracht.

Andere opdrachten bestaan uit het fotograferen en doorsturen van een menukaart in een restaurant, of het aantonen dat bepaalde gesponsorde producten ook daadwerkelijk in een bakstenen winkel worden getoond.

Gigwalk verbindt hiermee als het ware bedrijven die op zoek zijn naar data, met een mobiel publiek in contact voor locatiegebaseerde taken.

De gebruikers ontsluiten, wanneer ze een bepaald aantal taken hebben uitgevoerd tegen een laag bedrag, taken die meer verdienen, maar waar ook iets meer tijd is gemoeid. Met de opdrachten kan tussen de 3 en 90 dollar verdiend worden.

De applicatie, die nu enkel nog opdrachten in de verenigde Staten toont, was al een tijd in beta actief. Onder meer Michael Dearing, die eerder in AdMob investeerde, Jeff Clavier, die geld stak in Mint en mede-oprichter van LinkedIn Reid Hoffman, staken geld in de startup.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond