Deel dit artikel
-

55 miljoen euro verlies voor TomTom

De consumententak van TomTom presteerde afgelopen kwartaal minder dan een jaar eerder. De omzet daalde van bijna 30 miljoen euro naar 27,3 miljoen. De locatietechnologie voor autofabrikanten presteerde met 2 procent groei wel beter.

Als gevolg hiervan bleef de totale omzet stabiel op 132 miljoen dollar. Maar ook dit seizoen noteerde het Nederlandse bedrijf een verlies van 55 miljoen euro tegen 23,6 miljoen een jaar eerder.  Analisten rekenden op een veel kleiner nettoverlies van 20 miljoen euro.

De operationele kosten zijn namelijk gestegen als gevolg van reorganisaties. Ondanks uitdagende tijden verwacht TomTom toch zijn beoogde omzet voor 2022 te kunnen halen.

Dit jaar rekent TomTom op 470 tot 510 miljoen euro omzet, wat in 2023 zou moeten stijgen naar 500 tot 550 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond