Deel dit artikel
-

Tradedoubler via overname in influencermarketing

Tradedoubler koopt het eveneens Zweedse Metapic om nieuwe vaardigheden in huis te krijgen: influencermarketing. De nieuwe loot is actief in Scandinavië, maar wil zijn diensten uitrollen naar naar andere Europese markten.

De overname werd gisteren bekendgemaakt samen met de publicatie van de halfjaarcijfers. Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de bedrijven voor zich.

Tradedoubler heeft een achtergrond in affiliatemarketing en is bezig zijn activiteiten te verbreden. Meer technologie en meer performancemarketing om minder afhankelijk te zijn van een eigen publishernetwerk. Dat verklaart ook de overname van het productplatform.

Metapic heeft een bereik van twee miljoen bezoekers per week in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Het levert influencers de middelen om berichten te maken en collages te publiceren met links naar producten van adverteerders. Die betalen de bloggers op basis van een cpc-model voor het gegenereerde bereik. Van dat soort netwerken bestaan er meer in Europa.

Verkopend directeur Filip Askviken zegt zijn diensten te willen uitbreiden naar grote delen van Europa met behulp van het nieuwe moederbedrijf.

Dat nieuwe moederbedrijf zag de omzet in de eerste zes maanden van 2017 met elf procent dalen tot 65 miljoen euro. De winst (ebitda) kwam uit op 633 duizend euro. Directeur Matthias Stadlemeyer is tevreden over de cijfers onder de streep en geeft als context: “We zijn onderweg naar winstgevendheid en financiële onafhankelijkheid.”

Het nieuws doet niet veel met de koers van Tradedoubler. Die zweeft al kwartalen rond de vijftig cent per aandeel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond