Deel dit artikel
-

TradeTracker op dreef met opening tiende kantoor in Denemarken

Als onderdeel van de internationale expansie van, is nu ook in Denemarken een kantoor te vinden van TradeTracker. Met tien kantoren in Europese landen hoopt het affiliatenetwerk in dit werelddeel beter de concurrentie aan te kunnen gaan met andere Europese concurrenten.

Met het Deense kantoor is nu heel Scandinavië gedekt. Het bedrijf ging in juni nog van start in Noorwegen en ook in Finland en Zweden is het bedrijf aanwezig evenals in Nederland, België, Duitsland, Hongarije, Polen en het Verenigd Koninkrijk.

Met de opening van het tiende kantoor hoopt Paul van Doorn, baas bij TradeTracker, de activiteiten in de Noorse, Zweedse en Finse gebieden te kunnen versterken. Henrik Fabrin, managing directeur bij TradeTracker vult aan dat Deense bedrijven die internationaal aan de slag willen, vaak eerst kijken naar de Scandinavische regio, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Landen waar het bedrijf nu allemaal aanwezig is.

De uitbreiding wordt uit eigen middelen gefinancierd. Om de uitstap tot een succes te brengen wordt er samengewerkt met lokale kennis. “Er gaan drie lokale mensen van start voor ons, dat zal met de loop van de tijd groeien”, aldus Philip Keckeis, verantwoordelijk voor de internationale ontwikkeling bij TradeTracker.

Keckeis laat ook weten dat er plannen zijn voor verdere uitbreiding, zowel voor belangrijke markten op het gebied van affiliate marketing als in andere landen waar zich kansen voordoen. Welke dat zijn, of op welke termijn dat is, dat wil hij nog niet kwijt. “Het zijn serieuze plannen, maar het hoe en waar, dat blijft nog even intern.”

Met de uitbreidingsstrategie denkt Keckeis beter de concurrentie aan te kunnen gaan met partijen als bijvoorbeeld TradeDoubler en Zanox. “Die twee hebben als voordeel nu vooral hun dekking. Ons voordeel is de technologie. Maar als wij straks dezelfde of een grotere dekking kunnen bieden, dan halen wij op beide punten het voordeel.”

Uitbreiden met overnames, dat is in de optiek van Keckeis geen stabiele uitbreiding. “Dan kunnen de adverteerders nog steeds niet gebruikmaken van een platform. En dat willen wij juist wel uitdragen naar klanten. Je ziet dat er op de affiliate markt flinke consolidatie plaatsvindt, maar het is niet onze strategie.”

Het Nederlandse affilatenetwerk M4N werd in juni nog overgenomen door het internationaal opererende Zanox. Ook hier geldt een internationale uitbreidingsstrategie. Zanox is inmiddels actief in Europa met twaalf kantoren.

TradeTracker zegt de Deense publishers te kunnen voorzien van een portfolio met A-merken en long tail nichemarkten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond