Deel dit artikel
-

Emerce Conversion: ‘Traditionele aankoopfunnel bestaat niet meer’

Gevestigde opvattingen over winkelen gelden op internet en zeker op mobiele apparaten niet meer. De funnel van bewustzijn, via behoefte naar klantentrouw is veranderd in een, op het oog, chaotisch aankoopproces.

Maar van chaos is geen sprake, wel van andere bewegingspatronen aan de zijde van de consument. Dat is het beeld dat Essane Valley schetst. Hij is conversiespecialist van Google voor de Noord-Europese markt en is spreker op Emerce Conversion.

“Wat nieuw is, is dat de consument altijd ‘aan’ staat met een on-demand-mentaliteit.” Hij wil altijd over alles online kunnen beschikken. “Er zijn geen tussenstappen in het proces van opgewekte interesse en de aankoop.” De enige variabele is de ervaring van de klantreis. Een verkoper die een goede klantreis faciliteert ‘wint’ de aankoop. Wie suboptimaal levert, verliest de potentiële klant.

“Je klant gaat zich in elk geval oriënteren en zijn opties evalueren. Dat is het punt waar je het verschil kunt maken.”

Valley vult de rest van zijn spreekbeurt met het benoemen van de vijf grootste conversiedrempels bij mobiel shoppen en welke UX- en UI-verbeteringen geslecht moeten worden. Hij sluit af met een aantal best practicus.

Emerce Conversion vindt dit jaar helemaal online plaats. Belangstellenden kunnen zich vanaf vandaag aanmelden om het hele programma gratis te bekijken.

Deel dit bericht

1 Reactie

Aldo

Zolang mensen meerdere stappen doorlopen voor een aankoop dan lijkt mij het nog steeds nuttig dit in een dashboard terug te zien.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond