Traditionele retailers halen Amazon in

Amazon voelt steeds meer de hete adem van de oude retailers. Amerikaanse ketens als Target en Wal-Mart verslaan de online retailer steeds vaker op prijs, zo stelt een studie van Wells Fargo vast.

Amazon heeft jarenlang klandizie weggetrokken bij de ‘stenen retailers’ door artikelen flink af te prijzen, maar dat trucje kennen de stenen retailers inmiddels ook.

Wells Farfo bestudeerde een jaar lang de prijzen van zo’n honderd artikelen bij de webwinkels van de Amerikaanse retailers als Sears, Wal-Mart, Macy’s, Home Depot en RadioShack en komt tot een verrassende conclusie. Weliswaar blijft Amazon leidend in lage prijzen, maar in augustus had Wal-Mart in bepaalde categorieen prijzen die tien procent lager noteerden. Target zat soms vijf procent onder Amazon. Daarbij ging het vooral om electronica. Ook in kleding is Amazon vaak al duurder dan bijvoorbeeld Target.

Ook warenhuis Macy’s komt steeds meer in de buurt van Amazon. Gemiddeld zijn de prijzen 1 procent hoger, vorig jaar was dat nog 17 procent.

Wat betreft cosmetica en gezondheidsproducten weten de traditionele retailers Amazon nog niet te verslaan, maar het gat is niet meer zo groot als het ooit was.

Er moet wel een kanttekening worden gemaakt: Niet meegerekend zijn BTW en verzendkosten, waardoor wellicht een ietwat vertekend beeld ontstaat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug