Deel dit artikel
-

Traffic4u overgenomen door IPG Mediabrands

Het Amerikaanse beursgenoteerde IPG Mediabrands heeft afgelopen donderdag Traffic4u uit Groningen overgenomen.

Een jaar na het eerste vrijblijvende contact heeft Traffic4u zich definitief aan IPG Mediabrands gebonden. Het betreft een overname van honderd procent van de aandelen. Traffic4u en dochterbedrijf bGenius blijven onafhankelijk op de Nederlandse markt opereren.

Het is niet bekend hoeveel geld met de transactie is gemoeid.

IPG is, wat heet, een internationaal netwerk van traditionele mediabureaus. In Nederland is het bekend van diens labels UM (Universal Media) en Initiative. Daar werkt 220 man, voornamelijk aan brandinggedreven mediacampagnes.

Gert Jan Munneke van Traffic4u: “We zijn vaak benaderd door partijen die ons wilden overnemen, maar daar gingen we niet op in. Met IPG was een klik en een zelfde visie op de toekomst. Online en offline groeien steeds meer naar elkaar toe. Wij leveren performance based-campagnes, zij zijn sterk in branding. Die twee groeien naar elkaar toe en raken geïntegreerd.”

Algemeen directeur Irene Valens: “Met IPG kunnen we schaalvoordelen nastreven, bijvoorbeeld omdat we makkelijker internationaal werk kunnen gaan doen. Daarnaast zijn ze sterk datagedreven, hebben econometristen in huis en andere middelen waar we zelf niet over beschikken.” De overname biedt ook de mogelijkheid voor het Groningse bureau om bGenius naar de internationale markt te brengen.

In operationele zin zal de overname niets veranderen. Traffic4u blijft dezelfde klanten bedienen en de leiding van het bedrijf blijft ongewijzigd.

De eerste taak voor Valens wordt de overname en integratie van Reprise Media. Dat is IPG’s eigen performance based bureau in Amsterdam. Daar werkt acht man. Daarna gaat ze op verkenning door de organisatie van IPG Mediabrands om middelen te vinden om haar bedrijf mee te versterken.

Voor IPG is dit de eerste overname van een performance based online marketingbureau in Europa. Daarmee krijgt het zeventig nieuwe medewerkers.

Irene Valens, Traffic4U’s CEO, wordt CEO van de nieuwe combinatie en krijgt de verantwoordelijkheid over alle Search en Performance Marketing activiteiten binnen IPG Mediabrands Nederland. Oprichter Gert-Jan Munneke krijgt de rol van Commercial Director. Beiden rapporteren aan IPG Mediabrands Benelux CEO Diederik Breijer.

Breijer: “Onze klanten verwachten sterke Search en Performance Marketing capabilities en Traffic4U is op dat gebied niet alleen zeer gerespecteerd als marktleider, maar ook als Thought leader. Search en performance marketing is de voordeur van onze digitale dienstverlening en ik heb er veel vertrouwen in dat onze bedrijven samen kunnen versnellen in de groei en ontwikkeling die we willen doormaken.”

Deel dit bericht

4 Reacties

Rob Bogaers

Gaaf! Gefeliciteerd Gert-Jan en Co..

Robur

Gefeliciteerd!

Martijn Jansen

Supergaaf voor Gert-Jan en het Traffic4U team; gefeliciteerd!!!

Fringed

Mooie deal, van harte gefeliciteerd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond