Deel dit artikel
-

Transavia, Conimex winnen e-mail marketingprijzen

Transavia en Conimex zijn de grote winnaars geworden van de nationale e-mail marketingprijzen. Transavia/Basiq Air sleepte in samenwerking met E-Village de nationale e-mail marketing award in de wacht. De prijs voor de beste e-mail publishing-campagne ging naar de 'wekelijkse wokmail' van Conimex, een mailing die samen werd gedaan met Reddion.

De uitslag volgde nadat bijna 250 vakspecialisten en andere geinteresseerden samen met de jury een stem uitbrachten op de genomineerden. Dat gebeurde nadat ze hun case hadden toegelicht in de vorm van een presentatie. Vooraf had de jury al een keuze gemaakt uit de circa zestig inzendingen om uiteindelijk zes cases aan te wijzen die in aanmerking kwamen voor de awards.

De genomineerden in de categorie e-mail marketing waren behalve winnaars Transavia/Basiqair en E-Village, Renault met de campagne Renault Clio in samenwerking met Wegener DM en @home met de campagne ’Je leven lang gratis internet’ in samenwerking met Veritate Company. In de categorie e-mail publishing waren behalve winnaars Conimex/Reddion, Funda met ‘Funda Coach’ in samenwerking met RapidSugar en Zwitserleven met ‘ZIN’ genomineerd.

De jury – die naast EMMA-nl voorzitter en marketingadviseur Marc Borgers bestond uit Beer Flik van Dynamic Zone, Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org en Peter Joziasse van TPG Post – constateerde een stijgende lijn zowel het aantal als de kwaliteit van de inzendingen. De jury heeft de ingezonden e-mailcampagnes getoetst op effectiviteit, creativiteit, inzet van middelen, integratie met overige communicatie en functionaliteit. In zijn voorwoord lichtte Borgers de sterke punten van de zes genomineerden toe.

“De winnende case van Transavia/Basiq Air viel op door de sterke integratie van e-mail in de bedrijfsprocessen, waarbij ook nog eens aandacht uitgaat naar creativiteit. Transavia/Basiq Air voert e-mail door in een stappenplan (pre-sales, sales en after-sales) waarbij de klant, als extra service, specifieke e-mailuitingen ontvangt, voorbeelden hiervan zijn meldingen van vertragingen, wegwerkzaamheden rondom de luchthaven etc. Dit is zeer onderscheidend ten opzichte van andere luchtvaartmaatschappijen. Transavia/Basiq Air kan worden gezien als een voortrekker in de luchtvaartsector,” aldus het juryrapport.

“Winnaar Conimex claimt de woensdag als wokdag en doet dit door middel van de inzet van de digitale nieuwsbrief ‘wekelijkse wokmail’. De duidelijke nieuwsbrief heeft de beschikking over leuke en goede functionaliteit. Daarbij is er ruimte gecreëerd voor interactie met de klant; een receptenwedstrijd en andere virale marketingtoepassingen zijn hier onderdeel van. De wokmail ontwikkelt zich continue door middel van de inzet van diverse nieuwtjes,” zegt de jury over de campagne van Conimex en Reddion.

De integratie van e-mail in de communicatiemix leiden bij beiden cases tot een substantiële verhoging van de omzet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond