Deel dit artikel
-

‘Triggered e-mail’ blijkt hit

De combinatie van e-mail, sociale media en mobiel is een gouden formule voor marketeers. Dat blijkt weer eens uit Epsilons Q3 2015 North America Email Trends and Benchmarks rapport.

Triggered e-mails zijn mails ter ondersteuning van mobiele en sociale campagnes, en meestal ‘event gedreven’, dus vaak naar aanleiding van bepaalde acties. Van die mails was al bekend dat ze een hoge klikratio kennen.

Epsilon keek naar 350 miljoen mails verzonden tussen juli en september van dit jaar. De open rate, het aantal keren dat een mail wordt geopend en gelezen, lag bij triggered mails boven de 50 procent. De klikratio bedroeg zelfs 228 procent.

Toch worden deze mails nog maar mondjesmaat ingezet, ze vormen iets meer dan 3 procent van het totale mailvolume.

Financiële producten scoorden het hoogst, consumentenproducten doen het echter ook goed. Epsilon raadt wel aan om analytics te gebruiken en zo het rendement te verbeteren.

Deel dit bericht

1 Reacties

Rommert

Beetje open doel dit, triggered is uiteraard meest relevant en dat is de afgelopen 14 jaar wel de succesfactor voor 1op1 marketing.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond