Deel dit artikel
-

TripAdvisor van start als sociaal platform, KLM doet mee

TripAdvisor is vandaag officieel opnieuw gelanceerd als social medium. Reizigers die een trip plannen kunnen dat doen met behulp van de aanbevelingen van vrienden, familie, experts en bedrijven die ze volgen. KLM is een van die bedrijven met een profiel op de vernieuwde site.

Wie voor het eerst het vernieuwde platform opent, wordt gevraagd om het profiel en de gebruikersvoorwaarden te bevestigen en de woonplaats in te vullen. Vervolgens krijg je een lijst met experts te zien die je kunt volgen. Dit zijn mensen uit je regio (Nederland/België) met heel veel bijdragen op het forum. Daarna laat TripAdvisor zien welke Facebookvrienden actief zijn op het platform. Op basis van je selectie krijg je vervolgens een eigen feed met aanbevelingen. Die is dus niet gebaseerd op bestemmingen waar je interesse voor hebt, maar op de mensen die je hebt aangevinkt. Wel kun je vanuit je feed gemakkelijk op bestemmingen, hotels, vakantiewoningen, et cetera zoeken.

De keuze voor Facebookconnecties is een manco, omdat steeds meer mensen Facebook de rug toekeren. Je kunt dus je vraagtekens plaatsen bij dit selectiecriterium. Het zelf zoeken naar vrienden is een functie die niet goed werkt – als je de nickname niet weet, kom je niet ver.

Tussen het overzicht van de aanbevelingen van vrienden en experts staat content als de beste stranden of hotels die lijken op een hotel die je hebt bekeken. Deze lijken nogal willekeurig geplaatst: na een aanbeveling van een hotel in Hurghada komt een overzicht van de meest romantische bestemmingen (met Parijs natuurlijk op één).

Tot de experts die je kunt volgen behoren niet alleen topbijdragers maar ook uitgeverijen als National Geographic en Condé Nast en merken zoals KLM.

KLM is naar eigen zeggen een van de eerste airlines wereldwijd die een profiel heeft op de vernieuwde website van TripAdvisor. KLM deelt daar video’s, foto’s, blogs en artikelen die de reiziger moeten inspireren en helpen bij het plannen van zijn of haar reis. “Op deze manier helpt KLM ook op dit platform de reizigers overal ter wereld bij het creëren van een memorabele reiservaring,” zegt een woordvoerder van KLM. “De mogelijkheid van een eigen profielpagina op het grootse wereldwijde online reizigersplatform bestaat pas sinds vandaag. Op exclusieve uitnodiging van TripAdvisor behoort KLM internationaal tot een selecte groep van merken, bedrijven en influencers die vandaag hun profiel al konden lanceren. Een bezoeker kan aansprekende KLM-content liken en delen met andere gebruikers.”

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond