Deel dit artikel
-

Triple play consument wisselt niet graag

Consumenten die jaarlijks wisselen van triple play aanbieder kunnen op jaarbasis meerdere tientjes besparen. In de praktijk gebeurt dat echter zelden omdat consumenten de overstap naar een andere aanbieder vaak als lastig ervaren, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Sinds 2016 hebben diverse triple play aanbieders hun tarieven verhoogd. Deze tariefsverhogingen werden echter ook regelmatig teniet gedaan door promoties of kortingsacties.

De voornaamste triple play aanbieders in Nederland (KPN, Online.nl, T-Mobile, Telfort, Tele2, XS4All en Ziggo) concentreren zich vooral op het aantrekken van nieuwe klanten en vertrouwen erop dat klanten blijven ‘plakken’ zodra zij binnen zijn.

De Total Cost of Ownership, oftewel het gemiddelde maandbedrag dat consumenten betalen voor een triple play abonnement gedurende de looptijd van hun contract, was flink in beweging in de onderkant van de markt. De TCO is bij Tele2 in de afgelopen twee jaar het meeste gestegen, gevolgd door Online.nl.

Opmerkelijk is vooral de manier waarop T-Mobile zich door de triple play markt beweegt. Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven handhaaft T-Mobile al bijna twee jaar een nagenoeg vlakke lijn in haar tarieven en probeert hiermee stilletjes onder de duiven van andere triple play aanbieders te schieten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond