Deel dit artikel
-

True Audience wil effectiviteit van content beter meten

Het Amerikaanse bedrijf True Audience zegt dat het in staat is om de effectiviteit van websites van nieuwsorganisaties op een nieuwe en betere manier te meten. True Audience verzamelt daartoe gegevens over het gedrag van de bezoekers, en wil die na analyse en combinatie met diverse databanken gebruiken om de uitgevers te helpen er hun advertentie-omzet mee te vergroten.

True Audience werd in juli opgericht door Dave Morgan, die voorheen ceo was bij online advertisingbureau Real Media. Hij zegt dat webuitgevers een jaar geleden alleen geïnteresseerd waren in aantallen sitebezoekers. Tegenwoordig ligt dat echter anders en geven adverteerders minder dan voorheen om siteverkeer en doorklikratio's. "Uitgevers moeten nu weten uit wie hun publiek precies bestaat, en dat moeten ze kunnen uitleggen aan hun adverteerders."

True Audience denkt de gegevens over de sitebezoekers beter te kunnen interpreteren door data van de servers van de uitgevers te combineren met offline databanken zoals abonneegegevens van papieren tijdschriften. Morgan voegt daaraan toe dat registratiegegevens van sitebezoekers handig kunnen zijn, maar zeker geen verplichting. Zijn idee is om op andere wijze demografische gegevens te achterhalen, door bijvoorbeeld prijsvragen uit te schrijven.

Dit moet volgens Morgan leiden tot een situatie waarin zijn bedrijf advertentieruimte op een site effectiever kan exploiteren. Hij geeft als voorbeeld een krant die merkt dat advertenties voor de business- en reissectie goed verkopen. Door te achterhalen waar op de site de lezers van die secties nog meer naar toe gaan zou het mogelijk moeten zijn om ook voor die plekken meer advertenties te verkopen, zo redeneert Morgan. "Ons systeem laat uitgevers uitgaan van mensen in plaats van pagina's."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond