Deel dit artikel
-

‘TUI Nederland is nummer één online reismerk’

TUI Nederland is het grootste online reismerk op de Nederlandse markt. Met een omzet van 630 miljoen euro ‘verslaat’ de reisgroep KLM, die naar schatting 610 miljoen euro heeft omgezet in 2017. Dit blijkt uit de top-25 die Twinkle elk jaar publiceert.

Travix staat op drie met 510 miljoen euro, gevolgd door Otravo (450 miljoen) en Corendon (410 miljoen). De rest van de top-tien ziet er als volgt uit: Sundio Group (392 miljoen euro), Transavia (390 miljoen), Thomas Cook (270 miljoen), Landal GreenParks (220 miljoen) en Expedia (205 miljoen).

Natuurlijk valt er wat af te dingen op de lijst. De luchtvaartmaatschappijen die worden genoemd in het overzicht verkopen zelf tickets maar zijn ook toeleverancier van de genoemde touroperators en reisagenten. Er wordt dus omzet dubbel geteld. Hetzelfde geldt voor de touroperators en reisagenten: D-reizen rekent een verkochte TUI-reis mee in de omzet, en TUI natuurlijk ook.

Foto: Michael715 / Shutterstock.com

Deel dit bericht

2 Reacties

Leon

Emerce en cijfers…..
“Met een omzet van 630 miljoen euro ‘verslaat’ de reisgroep KLM, die naar schatting 630 miljoen euro heeft omgezet in 2017.”

Gerrie Brand

Aangepast, Leon, dank je wel voor de oplettendheid.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond