Deel dit artikel
-

Tumblr rolt advertenties uit, gebruikers klagen

De nieuwe eigenaar Yahoo laat er geen gras over groeien. Nauwelijks is Tumblr voor 1 miljard dollar overgenomen, of het blog introduceert advertenties in de vorm van gesponsorde verhalen. De loyale gebruikers zijn er niet blij mee.

Tumblr was in april al begonnen met het de introductie van mobiele advertenties, maar nu komen daar nu extra advertenties bij voor het dashboard. Hier zien gebruikers updates van blogs die ze volgen. Het gaat om Sponspored Web Posts van adverteerders als Ford, Universal Pictures, AT&T, Denny’s en Viacom.

Meteen regende het klachten van gebruikers die juist voor Tumblr hadden gekozen omdat het blog nagenoeg advertentievrij is. Overigens zullen zij er pas volgende maand echt iets van merken, als het advertentieprogramma een proeffase ingaat.

Oprichter David Karp is zelf nooit een voorstander geweest van klassieke advertenties op Tumblr, en heeft aangedrongen op ‘creative brand advertising’, die beter aansluiten op wat het blog beoogt. Vooralsnog wil Tumblr het aantal berichten per gebruiker beperken tot hooguit vier per dag.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond